Na sali posiadamy zestawy do nagłaśniania gitar, wyłącznie lampowe. Ich użytkowanie daje niesamowitą frajdę, gdy wiadomo, co do czego służy, przeto oddajemy w ręce użytkowników specjalną fotoinstrukcję, która powinna dopomóc muzykom, którzy pierwszy raz spotykają się z tego typu sprzętem.
Żelazna zasada co do uruchamiania głów lampowych jest podanie im niskiego napięcia w przedbiegach, lubią się na spokojnie rozgrzać, więc włączamy tylko Power. Po około 2-3 minutach, można załączyć Standby. Piec jest gotowy do grania na pełnych obrotach.
Na sprzęcie nie stawiamy żadnych przedmiotów, szczególnie płynów, rozlanie ich na wzmacniaczu łączy się ze zwarciem i spaleniem lamp. Można natomiast odkręcić głowę do 3/4 mocy, są tak dobrane do głośników, że nie powinny ich spalić. Ale mówiąc szczerze, może być głośno, bardzo głośno:)
A, że współczynnik bezpieczeństwa jest zazwyczaj jest razy 2, także mogą wyć całkiem spokojnie.
Pamiętaj- nie musisz wyłączać pieca, wystarczy, że gdy nie potrzebujesz go używać, wyłączysz standby. To wszystko co musisz zrobić.
Aby wznowić grę, standby w górę:)
Po skończeniu grania wyłączasz zawsze pierwszy przełącznik czuwania (standby), potem power.
I jak wrażenia?
Jesteśmy bardzo zadowoleni z tych wzmacniaczy, to rzemieślniczy wyrób z Gdańska. W każdej nowej naszej sali prób będziecie mogli z nich korzystać. W przyszłości chcemy zamawiać modele, które jeszcze bardziej będą odpowiadać naszym klientom.
Obsługa sprzętu w Sali Prób Melodyka
5. Zawsze włączaj drugi Standby!
6. Nastaw brzmienie kanału Lead
7. Nastaw brzmienie kanału Clean
8. Switch Lead/Clean switch Clean/Crunch-Kanał Lead
9. Switch Lead/Clean, Clean/Crunch-Kanał Clean
5. Ustaw swoje najlepsze brzmienie
6. Ustaw swój ulubiony przester: Gain-zwiększa przester, Blend-miesza sygnał przesterowany z czystym, Enable-włącza i wyłącza przester.
7. Wciśnij Punch jesli jeśli grasz palcami.
Wciśnij Scoop jeśli chcesz ściąć środek, do grania techniką slap.
8. Po skończonej grze, ścisz volume
Powermikser jest podłączony liniowo do wszystkich wzmacniaczy oraz do mikrofonu wokalowego a także do klawiszy a dalej, do monitora odsłuchowego perkusisty.
Oznacza to ni mniej, ni więcej, jak to, iż każdy perkusista będzie swobodnie słyszał co gra zespół. Wszystkie kable, dla porządku, wpięte w kanały, są opisane, aby wyeliminować szukanie i rozpoznawanie, która z żył do którego sprzętu prowadzi.
5. Ustaw głośność, prosimy nie ustawiać poziomu głośności powyżej +3 na skali diodowej, istnieje możliwość uszkodzenia słuchu i sprzętu! Uszkodzenie słuchu jest nieodwracalne!
6. Ustaw swojej ulubione brzmienie wokalu.
7. Uszlachetnij swój wokal lub brzmienie instrumentu jednym z 16 efektów. Aby efekt działał na twoim kanale, wystarczy, że użyjesz potencjometra EFX. Efekty cyfrowe działają, jeśli jest wciśnięty przycisk On
8. Jeśli brakuje Ci zakresów częstotliwości na twoim kanale, użyj equalizera głównego. Działa dla wszystkich kanałów.
Ustawianie monitora perkusyjnego
Nasz wzmacniacz ma dwie opcje nagłaśniania, przez sumę główną i sumę główną wraz z sumą monitora.
Powermikser jest dla wygody ustawiony na oddzielne używanie jednocześnie głównego nagłośnienia na przody, z jednoczesnym nagłaśnianiem odsłuchu dla Perkusisty.
Jeśli uruchomisz powermiksera, nagłośnienie dla perkusisty jest gotowe do ustawienia.
W ten sposób można nagłaśniać każdy instrument a perkusista swobodnie będzie mógł słyszeć gitarę, czy inny instrument.
Powermikser jest na stałe podłączony liniowo do wszystkich wzmacniaczy gitarowych. Wystarczy włączyć wzmacniacz a następnie powermiksera, ustawić według kolejności potencjometry, według instrukcji na poniższych zdjęciach i swobodnie używać.
Zalecenie:
Ustaw wpierw docelowe głośności wszystkich używanych wzmacniaczy: gitarowych, basowego, wokalu i klawiszy, do perkusji, a następnie ustawiaj nagłośnienie odsłuchu perkusyjnego.
4. Następnie ustaw głośność monitora używanego kanału.
5. Po zakończeniu używania odsłuchu, ścisz w pierwszej kolejności głośność monitora na używanym kanale.
6. A następnie sumę monitora.
10. Wyłączając wzmacniacz, wyłączasz także monitor.
Perkusja
Ustawianie tomholdera
Aby ustawić wysokość tomholdera, odkręcamy śrubę motylkową w gnieździe (baskecie), następnie wyciągamy rurę, przytrzymujemy ją na ustalonej wysokości, klinując ją poprzez delikatne dociągnięcie całego zestawu wraz z tomami, do siebie lub od siebie, wedle wygody i uznania, po czym dokręcamy delikatnie śrubę motylkową.
(POD ŻADNYM POZOREM NIE MOŻNA JEJ DOKRĘCAĆ NA SIŁĘ, GROZI TO ZERWANIEM GWINTU I KOSZTOWNĄ WYMIANĄ CAŁEGO BASKETU).
Następnie luzujemy śrubę czteroboczną w obejmie, która jest odpowiedzialna za utrzymywanie całego zestawu przejść, po czym przesuwamy obejmę na gniazdo (w obejmie znajduje się wypust ustalający) i zagnieżdżamy wypust obejmy, przy okazji dokręcając śrubę wcześniej wymienionej.
Prawda, że proste:)? W ten sposób można tę część perkusji ustawiać wielokrotnie, nie uszkadzając śruby.
1. Aby ustawić kąt tomów względem siebie, odkręć nakrętki/nakrętkę motylkowe/ą, ustaw żądaną pozycję, zakręć nakrętki/nakrętkę.
2. Rurę wysuwasz lub wsuwasz po odkręceniu śruby motylkowej oraz obejmy. Na obejmie spoczywa cały ciężar podzespołu tomy-chwytak. Śrubę obejmy możesz dokręcić mocno. Pamiętaj o dokręceniu śruby motylkowej z wyczuciem. Dziękuję.
Przy każdorazowym pojawianiu się nowego sprzętu w sali, będziemy dodawali istotne porady oraz konkretne informacje.
Zachowamy jasny i przejrzysty schemat, aby przyswoić sobie jak najszybciej obsługę, wszakże liczy się każda chwila spędzona na graniu, nie uczeniu się obsługi nagłośnienia. Nasza sala muzyczna przyjazna każdemu muzykowi.
Sami wielokrotnie borykaliśmy się z nieznajomością użytkowania nagłośnienia, dlatego pomożemy najlepiej jak będziemy umieli.
Zawsze gdy zapomni się jak używać poszczególnych sprzętów, polecamy zawsze zapoznawać się ze zdjęciami powyżej i opisami nad nimi, w ten sposób, zupełnie intuicyjny przygotujemy się do prawidłowego użytkowania nagłośnienia. Staramy się aby obsługa dla używających sprzętu pierwszy raz, była łatwa.
Obsługa sprzętu w Sali Prób Melodyka.
Piece lampowe mają zazwyczaj po dwa włączniki, ma to zdecydowane znaczenie w kontekście prądu puszczonego do lamp. Zazwyczaj włącznik główny podaje mniejsze napięcie by lampy mogły się stosownie nagrzać, natomiast włącznik z opisem standby, po załączeniu doprowadza do lamp pełen optymalny prąd, który pozwala wzmacniaczowi pracować na właściwym i optymalnym poziomie.
Wzmacniacze gitarowe w naszej sali prób na wynajem, są wszystkie lampowe, przeto warto obchodzić się z nimi zdecydowanie profesjonalnie, odwzajemnią się tym samym, dając muzykowi radość z osiągniętego brzmienia.
Lampy, jak je potocznie zwiemy, mają inną specyfikę działania i także brzmienia. Są bardziej wymagające od grającego. Warto pamiętać, że lampiaki nie boją się przegrzania a co za tym idzie, straty efektywności.
Posiadamy na stanie także wzmacniacze tranzystorowe w postaci powermiksera i jego nagłośnienia oraz wzmacniacza basowego.
Te sprzęty są w pełni elektroniczne o solidnym zapasie mocy. Ich moc pozwala na osiągnięcie słusznej głośności przy małym obciążeniu końcówek mocy.
Ma niezależne dwa korektory zakresów częstotliwości dla kanałów Monitor oraz dla Sumy.
Dodatkowo możemy szczegółowo ustalać brzmienie dla poszczególnych kanałów, każdy kanał posiada korektor w trzech zakresach: niskich, średnich i wysokich tonach.
Wzmacniacz basowy Fendera posiada całkiem sporo możliwości ustawień barwy, zarówno dla basistów grających palcami jak i kostką.
Na stanie posiadamy także mikrofony dynamiczne o różnej czułości, które przenoszą zakres częstotliwości od 50 do 18 tysięcy herców, także będą efektywne dla niskich głosów basowych jak i wysokich sopranów.
Przy odpowiednich umiejętnościach ustawiania korekcji barwy, jesteśmy w stanie osiągnąć, przy dużych głośnościach, bardzo zadowalające efekty brzmieniowe. Życzymy zatem samych uniesień dźwiękowych i dobrej zabawy:)
Sala muzyczna na wynajem Wrocław.
Mapa Strony
Adres
ul.Fabryczna 10
53-609 Wrocław
Teren Dozamel
Budynek D2
Godziny Pracy
Całodobowo
Wszelkie prawa zastrzeżone 2021. Strona stworzona za pomocą kreatora Manifo.com.